Siinä mä seisoin Akadeemiska buukhandelin ruotsinkielisten almanakkojen osastolla ja nauroin niin, että Gevalia-kaffet valui nenän kautta takaisin paffimukiin.

On ajateltu, että nearndentaalinihmisellä olis ollu jonkinlainen puhekyky. Niillähän on sattanu olla nimetkin! Kuten esimerkiksi Eivor ja Germund.

Rigmor kärsi jäsenten kankeudesta, mihin sitten viime helmikuussa lopulta kuolikin. Kaipaamaan jäivät Tyra, Ragnborg ja Greger.

Maliskuu oli tosi lämmin. Albin joutui sairaalahoitoon kun se ei kestä auringonvaloa kovin hyvin.

Aprillina mulla oli aika paha krapula. Verna ja Tryggve tarjos mulle fernettiä lääkkeeks. Ne sano, että sen pitääkin maistuu pahalle, mutt se ei ollukaan mitään fernettii vaan fernessaa! Vähänkö mua puijattiin.

Toukokuussa vettä tuli kuin Esterin persiistä. Mili ja Rurik kirosivat epäonneaan lomasäissä.

Kesäkuussa lähdettiin koko työporukalla tutustumaan golfaamiseen. Rabbe, Vendla, Hjördis ja Aslög ei ollu koskaan aiemmin pelannu sitä, mutt Ingolf oli harrastanu lajia jo pidempään.

Heinäkuussa Öjvindiltä tuli postikortti.

Elokuussa lapset odottivat innoissan koulun alkua. Tokaluokkalainen Gurli kerto koulusta niin hurjia juttuja, että ekalle menossa oleva Brynolf oksensi jännityksestä. Isosisko Signhild olis myös halunnut kouluun, mutta ensin täytyy käydä eskari loppuun ja saada puheterapeutilta puoltava lausunto.

Syyskuu oli todella kiireinen töissä ja mä olin kai vähän hajamielinen sen takia. Unohdin Synnöven ja Östenin tupaantuliaiset. Sen jälkeen Ylva on kohdellu mua tosi töykeesti. Se esimerkiksi "unohti" kutsua mut Hildegerdin polttareihin. Ja sit Torborg kerto mulle, ett se oli puhunu musta siellä kaikkee paskaa. Dagnyllekin se oli vihjannu, että mulla olis jotain juttuu Gunlögin kanssa.

Lokakuussa sain aika pahasti turpaan Evaldilta kun se oli kuullu mun kehuvan kahvihuoneessa Vestan uutta kampausta.  Fjalar sano, ett se on aina ollu ihan sairaalloisen mustasukkainen. Se oli hakannu myös Valfridin viime pikkujouluissa kun se oli muka karaokee laulaessa kattonu Vestaa jotenkin väärällä tavalla.

Jippii! Marraskuussa sain vihdoin kotiin sen Gustaf Adolf -tyylisen mittatilauksena teetetyn maustehyllyn, jonka mä tilasin Styrbjörniltä. Kyllä se on taitava käsistään vaikka onkin alkoholisti.

Magnhild, se johtaja sieltä lastenkodista, jossa mun veljen lapsi Ågot on huostassa, niin se kysyi että voisinko mä osallistuu heidän joulujuhlaan. Sverker oli kuulemma ohjaamassa jotain seimijuttua ja se oli sanonu, että mulla olis lahjoja näyttelijäksi. En mä muuten olis lähteny siihen mukaan, mutta siihen osallistuu myös Hampus, joka on tosi hauska tyyppi. Mutta en olis lähteny mukaan jos olisin tienny, että siihen osallistuu myös yks idiootti Elof. Siinä näytelmässä kun pitää kuulemma välttämättä olla myös yks kääpiö.

Myyjä pakotti mut ostamaan sen almanakan kun se meni kahvista pilalle. Kuitissa luki, että teitä palveli Dick.