"Terveisiä täältä Uudenseellannin aluevesiltä. Tai saatamme olla ehkä luoteisella Atlantilla. Ei sitä voi ihan kaikkea tietää. Merihän on iso alue. Ja oikeesti me ei todellakaan VOIDA tietää missä me ollaan tällä hetkellä. Vai mitä?"

"Ei niin. Kaikki on niin pirun saman näköistä joka puolella."

"Tänä iltana on luvassa mielenkiintoinen tapahtuma, jossa ovat vastakkain syvällä uivat hokit ja jo melko runsaasti saalista kerännyt japanilainen troolari."

"Vai olisko tuo uusseellantilainen troolari. Ne on kaikki niin pirun saman näköisiä."

"Ei, kyllä se on japanilainen. Sen tuonnistaa tuosta perässä liehuvasta puna-, oranssi-, kelta-, vihreä-, sini-, violettiraitaisesta lipusta. Hokit taas tunnistaa siitä, että niiltä..."

ZAP!

HETKINEN! Häiriö kuva- ja ääniyhteydessä. (Oikeasti toimittajamme muuttivat yllättäen muotoaan ja jouduimme päästämään ne veteen, jotta ne pysyisivät hengissä.)

"Siirryimme näköjään parhaille paikoille. Jostain käsittämättömästä syystä olemme keskellä hoki-parvea enkä tiedä kuuluuko selostukseni sinne kotisohville asti. Etenkin kun joudun selostamaan telepaattisesti, sillä ilmeisesti olen kadottanut äänihuuleni."

"Mä ainakin kuulen sut. Meistä on tullu hokeja! Me ollaan ihan saatanan rumia!"

"Niin, hokihan kuuluu turskakaloihin, mikä selittänee ulkoisen muotomme. Meillä on nyt iso ja ruma pää."

"Että sikäli tää muodonmuutos ei hirveästi muuttanut mua. Uiminen on hankalaa kun puuttuu pyrstö. Ja missä on ylämummo?"

"Voi ei. Trooli lähestyy! Mikään ei voi meitä enää pelastaa! Meistä tulee vähittäistavarakaupoissa myytäviä valmistuotteita. Aaaaargh!"

"Tehdäänköhän meistä jotain muutakin kuin kalapuikkoja? Aaaaargh!"

"En mä tiedä. Aaaaaargh!"

"Iik! Rusennumme toisiamme vasten! Aaaaargh!"

Kuuden tunnin päästä...

"Ooksä vielä siinä?"

"Kyllä kai vissiin.
Enpä olis arvannut, että joutuu oikeen odottamaan, että tulee peratuks."

"Tiedäksä, että mä tiedän mitä seuraavaks tapahtuu? Meitä ei voi enää käsitellä, kun me aletaan olla liian pilaantuneita ravinnoksi. Kohta ne heittää kaikki syötäväks kelpaamattomat takaisin mereen."

"Sääli. Mä olisin oikeastaan halunnu olla jotenkin hyödyks kuoltuani. Mä olin tehnyt elintestamentinkin."